Incoming Erasmus+

Wir freuen uns, dass Sie im Rahmen eines Austauschprogramms einen Teil Ihres Studiums an der bbw Hochschule absolvieren möchten.

Wir möchten Ihnen helfen, alles so gut wie möglich zu organisieren, daher betreuen wir die internationalen Gaststudierenden unserer Partnerhochschulen unter anderem durch:

• Unterstützung bei Visafragen
  • Unterstützung bei Unterbringung
  • Unterstützung bei der Einschreibung

Sie benötigen folgende Dokumente:

• Learning Agreement (geprüft, unterschrieben und gestempelt von der Heimatinstitution)
  • Kopie Ihrer Krankenversicherungskarte (oder Nachweis einer gültigen Krankenversicherung)
  • Kopie Pass oder Personalausweis
  • Transcript of Records
Fristen:

• Für Wintersemester: 15. Juni
  • Für Sommersemester: 15. November

Bei Fragen ist das International Office gerne für Sie da!

Statement von einem unserer Stipendiaten

I am Pranav, a student of International Technology Management at the bbw Hochschule - University of Applied Sciences. In December 2018, I along with three other students participated for the International Process Simulation Challenge held at the University. Everyone gave their best and that made the competition very challenging to win. But after three days of continuous hard work, we turned out to be the winners. A couple of months after the competition I applied for and was offered an internship at Toyota Motor Europe NV/SA, Brussels. The subject matter of ITTM was decisive in helping me get the internship but I would also give much credit to the Career Services department at the University for supporting me in getting this position, as without their help it wouldn't have been possible. Especially Frau Nina Karth, as she was always there to support if any help needed for the internship. My position as an intern in the Manufacturing Cost & Productivity Management division involves analysing and evaluating productivity status, learning and understanding Toyota's Production Systems as well as visualizing Toyota European Manufacturing Company's status to detect main problems. Finally, by getting an internship in another EU country made me eligible to receive the Erasmus+ EU internship scholarship. For this I give my thanks to all the faculty members who guided me in my career and supported me in receiving this scholarship.

Pranav Surve

studiert International Technology Transfer Management